torsdag 10. januar 2008

Dyreliv

Iquitos er helt fantastisk! Vi har det helt supert!
I gaar var vi paa et bevaringssted for dyr som har vaert i handel. Det er en liten baatur fra iquitos inn i jungelen. Et herlig sted som ei Oesterisk dame har starta opp. Hun tar imot aper og andre dyr som politiet har konfiskert. Hun hadde ogsaa en sommerfuglfarm. Helt nydelig. Vi labbet rundt og saa paa Pumaen Pedro, Tipt og maursluker. Jeg fikk meg en apevenn mens jeg var der. den hang paa meg nesten hele tiden. krabbet ned paa ryggen min, (inni singleten) sjekket lommene mine om det var noe aa hente, koste klatret. Helt fantastisk.

I dag har vi vaert i en park hvor de har aper og pumaer i smaa bur, delfiner og fisker i smaa baseng. Anakondaer, edderkopper, Piraia. Jeg hadde en anakonda rundt halsen. Mektige slanger!!! Ellers var det litt ekkelt aa se hvor daarlig dyrene har det. Men en herlig tur alikevel. Det har ogsaa vaert supervarmt i dag. jeg vil tippe 30-35 grader. Svetter hele tiden, men deilig alikevell. :)

Ingen kommentarer: