mandag 2. februar 2009

Jul på Zanzibar

Ja, nå er det utrolig lenge siden jeg har skrevet. Jeg har ikke annen begrunnelse enn at jeg ikke har prioritert det. :)

Jeg har hatt en fantastisk jul her i Øst-Afrika. Meg og Marianne har hatt besøk av Birte og Mette. Det var herlig med besøk. De var her i 4 uker. :)

Julaften var vi på Zanzibar. :) Det var helt herlig. Det ble ikke helt julestemning, men vi fikk feiret julaften etterpå med pinnekjøtt og pakker.

Zanzibar var alt som forventet. Kritt hvit sand, Herlig sol, Nydelig turkis vann. Helt fantastisk rett og slett! :) Vi hadde de første dagene på et koselig hotell hvor vi hadde egen veranda i andre etasje, og stue med to rom med eget bad. En leilighet rett og slett. Veldig deilig. :) Hotellet hadde et fint baseng hvor vi lå og så ut over stranda.

En av kveldene gikk vi oppover stranda for å se om vi fant en resturant, og etter en god stund fant vi ut at det bare var å snu, vi fant ikke den vi hadde hørt om, så vi gikk tilbake til luksushotellet som lå ved siden av der vi bodde. Det ble vi, varme og fulle av sand, tatt imot med åpne armer. :) For å gjøre en lang historie kort, endte vi opp der de to siste nettene. (julaften og første juledag). Det var helt fantastisk. Skikkelig luksus med morgenkåpe og tøfler. :)
Vi fikk også med oss snorkling og tur i stone town.
Zanzibar var helt fantastisk, og kan anbefales på det varmeste!!!

1 kommentar:

ingunn sa...

Herlig å høre om Zanzibar.... :) Fine bilder. Så bra du skriver igjen... Savner deg masse. Hils Marianne. KLEMMMMMM Ps. I dag har det vært strålende sol og det ligger fin hvit snø over hele Kristiansand. nå er det -7 grader ute. :)