lørdag 22. november 2008

Familiebesøk.

Nå kommer det endelig et nytt blogginnlegg. Vi har hatt besøk i nesten en måned, så jeg har ikke prioritert dataen. :) Men nå blir det vel et litt langt innlegg, selv om jeg ikke favoriserer det...

Besøket startet med Fetter Dag Eivind og Kusine Anne Marte. De hadde vært på en rundtur i det sørlige Africa, hvor de avsluttet reisen hos oss. :)


http://www.jamiibora.org/

Dagen etter at de kom dro Dag Eivind, Anne Marte og jeg til en kommende by utenfor Nairobi. Det er en by som blir bygd opp for folk i slummene i byen. De som kan kjøpe er de som har hatt mikrolån, og klart og betale tilbake, 3 ganger. Det var et fantastisk prosjekt, hvor folk har fått sjansen til å bygge seg opp, og komme seg ut av den ekstreme fattigdommen.
Vi var også en tur i Nairobi national park. Der ble vi jagd av neshorn. ( Jeg var litt nærvøs i og med at jeg kjørte og bilen er utrolig treig opp i fart.) :) Det var en opplevelse utenom det vanlige. Jeg fikk også for første gang sett en Leopard i sitt eget terretorium (jeg har bare sett i park før). Vi så også masse sebra, sjiraffer, aper, antiloper osv. Det er utrolig fasinerende å bare kjøre rett ut av byen, så ser du masse dyr, med skyskrapere i bakgrunnen.Safarien ble avsluttet med solnedgang over ngong hills.

Ingen kommentarer: