mandag 29. september 2008

Arusha!

Jeg har prøvd å legge til bilder, men det har ikke gått denne ganga. Det er derfor jeg ikke har publisert innlegget før nå...

Torsdag 28 aug. dro meg, storesøster Marianne og en av lærerne, Ingrid, til Arusha. Marianne skulle jobbe, meg og Ingrid slang oss bare med for å se byen. :)
Vi kom fram til Scripture mission etter mørkets frembrudd, men dro rett videre til bønnemøte hos piloten, Eivind Johannes. (Hver torsdag er det bønnemøte på alle nlms misjonsstasjoner rundt i verden.)
Fredag fikk Ingrid og jeg guidet tur rundt i Arusha med ettåring, Trond, som guide. Vi var på masaimarked, drakk kaffi på en kaffeplantasje, så oss rundt på et suvenirsenter ++. vi fikk til og med tak i fevennen og bær. :)
Fredag kveld gikk vi ut og spiste. Fikk i meg en herlig biff.

Marianne ble heldigvis ferdig med jobben fredagen, så lørdagen stakk vi på lodge etter en spasertur i byen. Herlig middag, og maks avslapping. En god lørdag.

Søndagen bar det rett hjem.

Arusha er en nydelig by, men med mine begrensede evner i å ordlegge meg, får jeg nok ikke malt et rigtig bilde.

Enda en herlig helg. Afrika ruler!!!

2 kommentarer:

Alf Egil sa...

Selvfølgelig leser jeg din blogg også! Den er også finfin, og gøy å følge med på! Det er dog ikke så lett å snekre sammen noen fancy kommentar hver gang. Du trenger forresten ikke bekymre deg for at du ikke skriver bra, for det gjør du!

Unknown sa...

jeg synes du er herlig god til å ordlegge deg:)
Gøy å lese om opplevelsene dine.
Gleder meg VELDIG til 13. desember:)